Analysis of the Spirits Market and Potencial Implications for Marketing Strategy in Macedonia – Stojna Antovska
Stojna Antovska
Master's thesis
Analysis of the Spirits Market and Potencial Implications for Marketing Strategy in Macedonia
Analyses of the Spirits Market and Possible Implications for Marketing Strategy in Macedonia
Abstract:
Přestože je lihový průmysl často spojován s ničivými následky nadužívání alkoholických nápojů, jedná se o důležitou a významnou součást ekonomiky. V současné době není lihový průmysl jen o samotných alkoholických nápojích, ale je součástí mnoha kultur, může spoluvytvářet image a přináší významné příjmy pro státní rozpočet, jak v oblasti daní a cel, tak i v oblasti vytváření pracovních míst. Hlavním …moreAbstract:
Although mostly associated with the harmful consequences of alcohol abuse over the public health, the industry of distilled spirits represents a very important and substantial part of the economy. Nowadays, the spirits industry does not only consist of alcoholic beverages; but it is part of many cultures, creates a certain image, and provides additional incomes for the economy in the form of taxes …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 15. 11. 2010
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/28954
Thesis defence
- Date of defence: 22. 9. 2011
- Supervisor: Markéta Lhotáková
- Reader: Gina Cook
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
ANTOVSKA, Stojna. \textit{Analysis of the Spirits Market and Potencial Implications for Marketing Strategy in Macedonia}. Online. Master's thesis. Praha: University of Economics, Prague. 2010. Available from: https://theses.cz/id/32dguj/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/28954
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme / field:
Ekonomika a management / International Business - Central European Business Realities
Theses on a related topic
-
Hodnocení silných a slabých stránek činnosti podnikatelského subjektu a hodnocení vnějších příležitostí a rizik
Valeriya Sementsova -
Výběr a hodnocení dodavatelů výrobních, skladovacích a kancelářských prostor pro zvolenou firmu
Palina Puhach -
Marketingový plán a jeho význam ve strategickém rozhodování malých a středních firem v oboru elektroinstalací.
Pavel Farabauer -
Management a financování sportovního klubu
Anna Přibylová -
Finanční a strategická analýza společnosti SK Slavia Praha - fotbal a.s.
Tomáš Havlíček -
Finanční a strategická analýza společnosti Pilulka Lékárny, a.s.
Šárka Kocotová Knapová -
Vliv hnojení na výnosy brambor, velikost a počet hlíz a na obsahy vybraných makro-, mikro- a rizikových prvků
Mariya Musya -
Ocenění společnosti SaM silnice a mosty Litomyšl a.s.
Pavla Křenková