Barbora Balážová
Master's thesis
Marketing cílený na děti
Target market: Children as consumer
Abstract:
Diplomová práce se zabývá problematikou reklamního působení na děti a mírou jejich osobní autonomie, kdy je snahou dané téma zhodnotit z pohledu rodičů. Cílem je analyzovat, jak vnímají vliv reklamy na děti jejich rodiče a jaká je kupní síla dětí nejen v otázce vlastních finančních prostředků, ale i v otázce vlivu dětí na nákupní rozhodování rodiny. Primární data byla získávána online dotazováním pomocí …moreAbstract:
This thesis deals with the effect of advertising on children and their degree of personal autonomy, which is an attempt to evaluate the topic from the perspective of parents. The aim is to analyze how parents perceive the impact of advertising on their children and what is the purchasing power of children not only in terms of its own funds, but also the impact of children on family purchasing decisions …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 8. 12. 2010
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/28945
Thesis defence
- Date of defence: 22. 9. 2011
- Supervisor: Ondřej Pešek
- Reader: Oldřich Vávra
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/28945
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme / field:
Ekonomika a management / Podniková ekonomika a management
Theses on a related topic
-
Sales Promotion as a Tool of the Integrated Marketing Communication in the Selected Trade Company (FMCG)
Sabine Koch -
Usage of Diminutives and Augmentatives in translations of Children's Literature
Barbora Stenglová -
An Analysis of the Positive and Negative Discrimination of Non-White Characters in the Children’s Works of David Walliams
Meena Toora -
The Myths of Fionn mac Cumhaill and The Children of Lir Retold by Contemporary Irish Authors
Anna Machová -
Loreal as an Employer of Choice for a Male Target Group
Barbora Sádlová -
Contrastive study of promotional texts with women as the target group
Lucie PAVELKOVÁ -
Indigové děti jako cílová skupina práce sociálního pedagoga
Natálie KUCHAŘOVÁ -
Děti jako cílová skupina reklamní manipulace
Kristýna ZVĚŘINOVÁ