Using Storytelling with Intensive Reading in Adult Classes – Bc. Zuzana Straková
Bc. Zuzana Straková
Diplomová práce
Using Storytelling with Intensive Reading in Adult Classes
Using Storytelling with Intensive Reading in Adult Classes
Anotace:
Diplomová práce "Using Storytelling wit Intensive Reading in Adult Classes" se zabývá využitím příběhů ve výuce cizích jazyků u dospělých. Teoretická část této práce zkoumá vyprávění příběhů jako obecný aspekt každodenního života a jako přínosnou výukovou iniciativu se zaměřením na osvojování druhého jazyka. Praktická část přináší šest příprav na výukovou jednotku včetně intenzivního čtení příběhu …víceAbstract:
The diploma thesis "Using Storytelling with Intensive Reading in Adult Classes" deals with the use of stories and intensive story reading in teaching foreign languages in adult classes. The theoretical part of the thesis explores storytelling as a generall aspect of everyday life and as a beneficial teaching iniciative with focus on Second Language Acquisition. The practical part of the thesis presents …více
Jazyk práce: angličtina
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 21. 4. 2010
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/xzjf7/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 13. 6. 2011
- Vedoucí: Mgr. Ivana Hrozková, Ph.D.
- Oponent: PhDr. Alena Dobrovolná, Ph.D.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasarykova univerzita
Pedagogická fakultaMagisterský studijní program / obor:
Učitelství pro základní školy / Učitelství anglického jazyka pro základní a jazykové školy
Práce na příbuzné téma
-
Reading Activities for the Basic Schools
Jana Janečková -
The Role of Music in Second Language Learning and Second Language Acquisition
Radka Tlustošová -
The impact of fanfiction on language learning and language acquisition
Sandra Lužová -
Cultivating Language Learning: The Effectiveness of Experiential and Project-Based ESL Learning in an Agricultural Setting
Jason Monroe Helmer -
Total Physical Response approach in language learning acquisition
Matěj Chaloupka -
Music and Singing in Relation to Foreign Language Acquisition and Learning
Tímea Petrovičová -
Extramural English as a Path to English Language Learning
Radka Tlustošová -
English Language Teaching Materials and Language Learning Conditions of the Deaf in the Czech Republic
Martin Vaněk