Niche vs Mass marketing: A profit and entrepreneurial analysis in the music industry – Shashwat Bansal
Shashwat Bansal
Master's thesis
Niche vs Mass marketing: A profit and entrepreneurial analysis in the music industry
Niche vs Mass marketing: A profit and entrepreneurial analysis in the music industry
Anotácia:
The main objective of this thesis is to assess why specific musicians are famous in the masses and why certain musicians are not. It also attempts to assess why some musicians are only successful in the niche part of the music industry and their incentives or what forces them to stay there. I restrict the research to music category - electronic music, and musicians – Disk Jockeys (DJs). The structure …viacAbstract:
The main objective of this thesis is to assess why specific musicians are famous in the masses and why certain musicians are not. It also attempts to assess why some musicians are only successful in the niche part of the music industry and their incentives or what forces them to stay there. I restrict the research to music category - electronic music, and musicians – Disk Jockeys (DJs). The structure …viac
Jazyk práce: English
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 15. 5. 2023
Identifikátor:
https://vskp.vse.cz/eid/90316
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 7. 6. 2023
- Vedúci: Tomáš Ryška
- Oponent: Patrik Sieber
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Vysoká škola ekonomická v Prazehttps://vskp.vse.cz/eid/90316
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme:
Management
Práce na příbuzné téma
- Žádné práce na příbuzné téma.