Mgr. Tomáš Přeček
Master's thesis
Modifikace videoher a autorské právo
Gaming Mods and Copyright Law
Abstract:
Tato práce se zabývá mody videoher ve světle autorského práva. Hlavními cíli práce je mody právně kvalifikovat, identifikovat současné právní postavení moddera a posoudit nutnost legislativních změn. Těchto cílů je dosaženo historickou analýzou modů v první části, právní kvalifikací videohry v druhé části a právní kvalifikací jednotlivých kategorií modů ve třetí části, ve které jsou také zkoumány EULA …moreAbstract:
This thesis deals with the copyright aspects of videogame mods. The main goals are legal classification of mods, evaluation of modders’ legal position and the necessity of legislative changes. The goals are achieved by historical analysis in the first part, legal classification of videogame in the second part and legal classification of individual categories of mods in the third part, where EULA and …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 6. 2021
Identifier:
https://is.muni.cz/th/n3dax/
Thesis defence
- Date of defence: 22. 9. 2021
- Supervisor: doc. JUDr. Matěj Myška, Ph.D.
- Reader: JUDr. Jan Zibner
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Právnická fakultaMasaryk University
Faculty of LawMaster programme / field:
Law and Legal Science / Law
Theses on a related topic
-
Integrita počítačového programu v kontextu vývoje software
Martin Loučka -
Diferenciální rovnice s programem Maxima
Mikuláš Múdry -
Videohra jako didaktický prostředek
Aneta KUNDLOVÁ