Lukáš Pařil

Bachelor's thesis

Herní design v praxi: implementace hry a principy herního designu

Game design in practice: game implementation and principles of game design
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá složitostí a dynamikou vývoje počítačových her. Jedná se o ucelený studijní materiál, který redukuje nedostatky stávajících materiálu. V rámci této práce jsem vytvořil 2D platformovku v herním enginu Unity s názvem Elinor’s Journey. Popisuji její vývoj a problémy, na které jsem při jejím vývoji narazil. Zahrnuje konkrétní rozhodnutí, faktory a jejich dopady. Zároveň …more
Abstract:
This bachelor's thesis deals with the complexity and dynamics of computer game development. It is a comprehensive study material that reduces the shortcomings of the existing material. As part of this work, I created a 2D platformer in the Unity game engine called Elinor's Journey. I describe its development and the problems I encountered during its development. It includes specific decisions, factors …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 27. 5. 2024

Thesis defence

  • Date of defence: 19. 6. 2024
  • Supervisor: Ing. Petr Jedlička, Ph.D.
  • Reader: Martin Zejda, Ing.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Mendelova univerzita v Brně, Provozně ekonomická fakulta

Mendel University in Brno

Faculty of Business and Economics

Bachelor programme / specializace:
Open Informatics / Scope for Open Informatics