Herní design v praxi: implementace hry a principy herního designu – Lukáš Pařil
Lukáš Pařil
Bachelor's thesis
Herní design v praxi: implementace hry a principy herního designu
Game design in practice: game implementation and principles of game design
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá složitostí a dynamikou vývoje počítačových her. Jedná se o ucelený studijní materiál, který redukuje nedostatky stávajících materiálu. V rámci této práce jsem vytvořil 2D platformovku v herním enginu Unity s názvem Elinor’s Journey. Popisuji její vývoj a problémy, na které jsem při jejím vývoji narazil. Zahrnuje konkrétní rozhodnutí, faktory a jejich dopady. Zároveň …moreAbstract:
This bachelor's thesis deals with the complexity and dynamics of computer game development. It is a comprehensive study material that reduces the shortcomings of the existing material. As part of this work, I created a 2D platformer in the Unity game engine called Elinor's Journey. I describe its development and the problems I encountered during its development. It includes specific decisions, factors …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 27. 5. 2024
Thesis defence
- Date of defence: 19. 6. 2024
- Supervisor: Ing. Petr Jedlička, Ph.D.
- Reader: Martin Zejda, Ing.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
PAŘIL, Lukáš. \textit{Herní design v~praxi: implementace hry a~principy herního designu}. Online. Bachelor's thesis. Brno: Mendelova univerzita v Brně, Faculty of Business and Economics. 2024. Available from: https://theses.cz/id/38427w/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Mendelova univerzita v Brně, Provozně ekonomická fakultaMendel University in Brno
Faculty of Business and EconomicsBachelor programme / specializace:
Open Informatics / Scope for Open Informatics
Theses on a related topic
-
Game design dokument jako nástroj a mediální artefakt
Viliam Korbel -
IT podpora GDD (Game design document)
Mikhail Litvinov -
Materiální a abstraktní limitní faktory game designu a jejich vliv na popularitu hry v rámci hráčské komunity
Filip Daňhel -
Game design dokument jako nástroj a mediální artefakt
Viliam Korbel -
Vizuální design 2D videohry
Petr Medveď -
Design mobilní hry a herního prostředí
Ľubomír Kurpel -
IT podpora GDD (Game design document)
Mikhail Litvinov -
Herní design
Jiří Černík