Bc. Aneta Balurovová

Master's thesis

Problematika AIDS - marketing a skutečnost

AIDS Problem - Marketing and the Fact
Abstract:
Diplomová práce se zaměřuje na analýzu problematiky AIDS. Práce vychází z marketingového a lékařského hlediska. Zahrnuje stručný popis viru HIV a nemoci AIDS, možnosti testování na vir HIV, problematiku rizikových skupin a prevence, propagaci prevence HIV/AIDS, stručný popis organizací zabývajících se problematikou AIDS, problematiku financování prevence HIV/AIDS, etickou otázku vzhledem k léčbě nemoci …more
Abstract:
This thesis focuses on the analysis of the AIDS issue. The thesis is based on marketing and medical aspects. Includes a brief description of HIV and AIDS, the possibility of testing for the HIV virus and prevention, the issue of risk groups, a brief description of organizations dealing with AIDS, issue of subsidies to AIDS prevention; ethical issue due to the treatment of AIDS, examples of campaigns …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 20. 4. 2012

Thesis defence

  • Date of defence: 13. 6. 2012
  • Supervisor: PhDr. Miloslav Kafka, CSc.
  • Reader: PhDr. Jiří Němec

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní