Teaching Culture in English Classroom - Transcultural Approach – Bc. Kristýna Odvárková
Bc. Kristýna Odvárková
Master's thesis
Teaching Culture in English Classroom - Transcultural Approach
Teaching Culture in English Classroom - Transcultural Approach
Abstract:
Tato práce se zabývá problematikou implementace multikulturní výchovy do výuky anglického jazyka. V teoretické části jsou nejprve popsány hlavní přístupy k výuce multikulturní výchovy. Následuje obhajoba volby transkulturního přístupu jako hlavního teoretického konceptu, na kterém je práce založena. Praktická část obsahuje analýzu dat získaných pomocí polostrukturovaných rozhovorů s učiteli anglického …moreAbstract:
The thesis deals with issues related to multicultural education implementation in English teaching. Firstly, main approaches to multicultural education are described. Subsequently, choice of transcultural approach as the main theoretical concept of the thesis is justified. Thirdly, basic school English teachers’ ideas about multicultural education and its implementation as well as their current multicultural …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 25. 4. 2012
Identifier:
https://is.muni.cz/th/zg8t8/
Thesis defence
- Date of defence: 4. 6. 2012
- Supervisor: Mgr. Zdeněk Janík, M.A.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Teacher Training for Primary and Lower Secondary Schools / Lower Secondary School Teacher Training in English Language and Literature