Bc. Iveta Škorpilová
Master's thesis
Měření sledovanosti médií
Media Consumption Measurements
Abstract:
Tato diplomová práce se věnuje měření sledovanosti klasických médií (televize, tisk, rozhlas) a internetu. V teoretické části práce jsou představeny jednotlivé projekty, které se měřením sledovanosti zabývají – TV projekt, Media projekt, Radioprojekt a NetMonitor – je popsána jejich metodika, význam a využití jak pro samotná média, tak pro reklamní zadavatele. Cílem praktické části je sociodemografická …moreAbstract:
This thesis is devoted to measurement of traditional media (television, print, radio) and the Internet. The theoretical part presents individual projects that deal with audience measurement - TV project, Media Project, Radioproject and NetMonitor - describes their methodology, significance and the use of for media and for the advertiser. The aim of the practical part is the socio-demographic analysis …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 5. 10. 2012
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/ghka6/
Thesis defence
- Date of defence: 2. 11. 2012
- Supervisor: JUDr. Petr Majerik
- Reader: PhDr. Ladislav Lašek
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Master programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
Měření sledovanosti médií v ČR
Michael Štádler -
Vývoj reklamy a vzájemné srovnání jednotlivých mediálních kanálů v letech 2010-2012
Klára Chlupatá