Mgr. Pavla Lokajová

Bachelor's thesis

Gender v reklamě – analýza slevového portálu Vykupto.cz

Gender advertisements: Analysis of a dicount web portal Vykupto.cz
Abstract:
Práce si klade za cíl poukázat na typické vzorce ve zobrazování žen a mužů a feminit a maskulinit v reklamní nabídce portálu Vykupto.cz. Analýze budou podrobeny dva aspekty internetové reklamy, a to vizuální stránka reklamy a její jazyk. Jako klíčový koncept k zakotvení analýzy bude využit Goffmannův gender display doplněný o poznatky a teorie jiných autorů a autorek zabývajících se genderem v reklamě …more
Abstract:
The main aim of this bachelor thesis is to find frameworks in presenting men and women as well as masculinities and femininities at Vykupto.cz website. There are two main aspects of the analysis of online advertising; visual and verbal dimension. The key concept here is Goffman´s gender display completed with other author´s theories. The emphasis is being put both on finding those online advertisements …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 6. 5. 2013

Thesis defence

  • Date of defence: 4. 6. 2013
  • Supervisor: doc. PhDr. Iva Šmídová, Ph.D.
  • Reader: Mgr. Vanda Černohorská

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Fakulta sociálních studií

Masaryk University

Faculty of Social Studies

Bachelor programme / field:
Media and Communication Studies / Gender Studies