Teaching Grammar to Achieve Communicative Competence – Bc. Daniela Rawsthorne
Bc. Daniela Rawsthorne
Bakalářská práce
Teaching Grammar to Achieve Communicative Competence
Teaching Grammar to Achieve Communicative Competence
Abstract:
Práce se zabývá problematikou výuky gramatiky pro dosažení komunikativní kompetence u studentů angličtiny jako druhého nebo cizího jazyka. Diskutovány jsou argumenty pro a proti zahrnutí výuky gramatiky, také různé přístupy a tipy pro zlepšení kvality výuky gramatiky pro dosažení komunikativní kompetence.Abstract:
This paper deals with the issue of teaching grammar to achieve communicative competence with EFL students. It presents and discusses arguments for and against teaching grammar, as well as various approaches and tips for improving the quality of teaching grammar towards achieving communicative competence.
Jazyk práce: angličtina
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 31. 3. 2010
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 27. 5. 2010
- Vedoucí: doc. PhDr. Michaela Píšová, M.A., Ph.D.
Citační záznam
Jak správně citovat práci
Rawsthorne, Daniela. Teaching Grammar to Achieve Communicative Competence. Pardubice, 2010. bakalářská práce (Bc.). Univerzita Pardubice. Fakulta filozofická
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- nikomu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Univerzita Pardubice, Fakulta filozofickáUniverzita Pardubice
Fakulta filozofickáBakalářský studijní program / obor:
Specializace v pedagogice / Anglický jazyk - specializace v pedagogice
Práce na příbuzné téma
-
The Features of English as a Second Language and English as a Foreign language in English Language Teaching in the Czech Republic
Adéla Othová -
Implementing task-based teaching for English language students at the A2 level within small groups using authentic materials to build confidence in practical language use
Iveta Procházková -
English Language Teaching at Secondary Level of Elementary Schools during the School Closure in Spring 2020
Nikola Dvořáková -
Effective Strategies for Integrating Media Literacy Education into English Language Teaching
Markéta Šebestová -
The Comparison of Educational System and English Language Teaching in the Czech Republic and the Federal Republic of Germany
Dominika Navrátilová Šromová -
A Comparative Analysis of English Language Teaching in Czech and Norwegian Schools
Barbora Mikešová