Branding – its history and new challenges – Mgr. Natella Vojtkova, MBA
Mgr. Natella Vojtkova, MBA
Master's thesis
Branding – its history and new challenges
Branding – its history and new challenges
Abstract:
Diplomová práce pojednává o koncepci značky, jejím neustálém vývoji a její roli při stanovení firemní marketingové strategie. Studie je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Hlavním cílem výzkumu je analyzovat a vyhodnotit vývoj strategie značky společnosti Danfoss (se zaměřením na segment Danfoss Drives) po akvizici společnosti Vacon. Výsledky analýzy vedou k závěru, že nová politika značky …moreAbstract:
The diploma thesis discusses the concept of branding and its continuous development, as well as its challenges and opportunities in applied corporate marketing strategies today. The study is divided into a theoretical and a practical part. The main goal of the research is to analyse and evaluate the evolution of the corporate branding strategy of Danfoss (with a focus on the Danfoss Drives Business …moreKeywords
Branding re-branding brand identita hodnotové propozice hodnoty značky globální budování značky digitalizace digitální řízení značky kvalitativní výzkum marketing marketingová komunikace sociální média. Branding brand identity value propositions brand equity global brand building digitalization digital brand management qualitative research marketing communication social media.
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 18. 4. 2017
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/nrr9p/
Thesis defence
- Date of defence: 23. 6. 2017
- Supervisor: PhDr. Karel Eliáš, CSc.
- Reader: Ing. Andrej Mazán, MBA
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- všem autentizovaným
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Master programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication & Master of Business Administration
Theses on a related topic
-
Využití sociálních médií pro osobní branding
Anna Sviridova -
The utilization of social media for building personal brands of artists in the Czech and Slovak contexts. Several case studies focusing on the period from 2014 to 2024
Polina Sorokina -
Instagram jako komunikační nástroj pro branding
Michaela ŠKORVÁNKOVÁ -
The impact of social media on B2B brands
Veronika Blatská -
Effect of Branding on Consumer Purchase Behaviour: Household Appliances Industry
Merve Bahcivancilar -
Budování globální značky produktu pomocí nástrojů IMK ve vybraném podniku
Denisa Škodová -
Budování globální značky produktu pomocí nástrojů IMK ve vybraném podniku
Markéta Novotná -
Budování globální značky pomocí nástrojů marketingové komunikace
Vít Soukup