Using podcasts to develop students’ listening comprehension skills – Bc. Soňa Sičová
Bc. Soňa Sičová
Diplomová práce
Using podcasts to develop students’ listening comprehension skills
Using podcasts to develop students’ listening comprehension skills
Anotace:
Tato diplomová práce se zabývá využitím podcastů pro rozvoj poslechových dovedností studentů v anglickém jazyce. Teoretická část popisuje podcast, jeho vývoj a využití ve vzdělávání. Dále je rozebrán poslech, poslechové dovednosti a strategie poslechu. Poslední část popisuje účastníky výzkumu – teenagery. Cílem aplikační části práce je zjistit, zdali poslech podcastů může rozvíjet a zlepšit poslechové …víceAbstract:
This diploma thesis deals with utilizing podcasts to develop listening skills in English as a foreign language. The theoretical part describes podcasts, their development and their use in education. Furthermore, listening, listening skills, and listening strategies are analysed. The final part describes the research participants – teenagers. The empirical part aims to find out if listening to podcasts …více
Jazyk práce: angličtina
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 12. 12. 2022
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/s3neb/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 1. 2. 2023
- Vedoucí: PhDr. Alena Dobrovolná, Ph.D.
- Oponent: Mgr. Šárka Cox
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasarykova univerzita
Pedagogická fakultaMagisterský studijní program / obor:
Učitelství anglického jazyka pro základní školy / Učitelství anglického jazyka pro základní školy
Práce na příbuzné téma
-
Development of Listening Skills with a Focus on Phonological Awareness: Theory and Practice
Michaela Čechová -
The Development of the Language Skill of Listening Comprehension
Drahuše Škodová -
Evaluation of Websites for Development of Listening Skills
Jan Málek -
Waldorf Teacher and his/her Influence on Development of Learner's English Speaking and Listening Competences
Lenka Cetkovská -
The Features of English as a Second Language and English as a Foreign language in English Language Teaching in the Czech Republic
Adéla Othová -
Mobile phones usage as a part of M-learning for lower - secondary learners of English as a foreign language
Veronika Kroupová -
Teaching English as a second language at a Montessori school
Marie Šimková -
Teaching English as a Foreign Language to a Learner with Autism with an Emphasis on Vocabulary Memory Retention
Šárka Ferenčíková