Ing. Tomáš Mysliveček

Bachelor's thesis

Modelování činnosti Helpdesk v prostředí ITIL

Process Modelling for Incident Management with Utilising ITIL
Abstract:
Tato bakalářská práce se zaměřuje na analýzu aplikace Helpdesk pro správu incidentů podle metodiky ITIL. První část přináší obecné informace o metodice ITIL, zejména pak procesu pro správu incidentů. Druhá část přináší návrh procesů fungování Helpdesku a případovou studii nasazení aplikace Helpdesk ve společnosti. Na konci práce je krátké doporučení pro malé a střední podniky.
Abstract:
Scope of the bachelor work is analyzing of Helpdesk application for Incident Management described in IT Infrastructure Library (ITIL). The first part gives you an overview of the ITIL framework especially about Incident Management process. The second part contains concept of Helpdesk operation and case study for implementing of Helpdesk into a company. There is short recommendation for SMB market at …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 3. 3. 2011

Thesis defence

  • Date of defence: 22. 9. 2009
  • Supervisor: doc. Ing. Bohumil Miniberger, CSc.
  • Reader: Ing. Václav Šebek, CSc.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola regionálního rozvoje a Bankovní institut – AMBIS

Banking Institute/College of Banking

Bachelor programme / field:
Banking / Information Technologies