Bc. Yelena Grebenkina

Bachelor's thesis

Psychologické základy marketingu

Psychological foundations of the marketing
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá psychologickými aspekty v marketingové komunikaci. Teoretická část práce na začátku definuje pojem marketing, vysvětluje termín komunikační mix a podrobně uvádí jeho nástroje. Dále se zaměřuje na psychologické aspekty, zejména smyslové vnímání a jeho složky, psychologii barev a její působení na člověka a ukazuje, jak úzce jsou propojené pozornost, paměť, motivace a emoce …more
Abstract:
This thesis deals with psychological aspects of marketing communication. The thesis is divided into two parts. Theoretical part starts with the explanation of the concept of marketing and communication mix and describes in detail its tools. It also deals with psychological aspects, particularly sensory perceptions and theircomponents. This part includes description of psychology of colors and the way …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 27. 4. 2017

Thesis defence

  • Date of defence: 15. 6. 2017
  • Supervisor: prof. PhDr. Jiří Straus, DrSc.
  • Reader: Mgr. Michal Tomčík, PhD.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • všem autentizovaným
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní