Frequent Grammar Mistakes Made by English for Business Administration Students – Ivana Vořechovská
Ivana Vořechovská
Bachelor's thesis
Frequent Grammar Mistakes Made by English for Business Administration Students
Frequent Grammar Mistakes Made by English for Business Administration Students
Abstract:
This bachelor thesis deals with the most frequent grammar errors made by English for Business Administration students. The theoretical part is focused on the issue of learning foreign language, definition of error and categorization of major types of errors. The practical part deals with analysis of written and spoken language of students and analysis of the most frequent grammar errors.Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá nejčastějšími gramatickými chybami v psaném a mluveném projevu studentů oboru Anglický jazyk pro manažerskou praxi. V teoretické části se zabývám problematikou osvojení cizího jazyka, definicí chyby a kategorizací vybraných druhů chyb. Praktická část se zaměřuje na analýzu psaného a mluveného projevu studentů a následné vyhodnocení nejčastějších gramatických chyb.
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 4. 2014
Accessible from:: 30. 4. 2014
Thesis defence
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
VOŘECHOVSKÁ, Ivana. \textit{Frequent Grammar Mistakes Made by English for Business Administration Students}. Online. Bachelor's thesis. Zlín: Tomas Bata University in Zlín, Faculty of Humanities. 2014. Available from: https://theses.cz/id/3ere5p/.
The right form of listing the thesis as a source quoted
Vořechovská, Ivana. Frequent Grammar Mistakes Made by English for Business Administration Students. Zlín, 2014. bakalářská práce (Bc.). Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií
Full text of thesis
Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti od 30.4.2014
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- Soubory jsou od 30. 4. 2014 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta humanitních studiíPlny text prace je k dispozici v elektronicke podobe
Tomas Bata University in Zlín
Faculty of HumanitiesBachelor programme / field:
Philology / English for Business Administration
Theses on a related topic
-
Jazyk učitele v hodinách anglického jazyka na 1. stupni ZŠ
Michaela MOUDRÁ -
Svátky a tradice v anglicky mluvících zemích ve výuce anglického jazyka na prvním stupni základní školy.
Eva Demmerath -
Rozvíjení jazykových dovedností v hodinách anglického jazyka prostřednictvím dětské anglicky psané literatury
Kateřina Bittnerová -
Fonetická produkce vybraných anglických akcentů mezi studenty třetího ročníku oboru Anglický jazyk se zaměřením na vzdělávání na Technické univerzitě v Liberci
Nikola Horčičková -
Analýza anglického přízvuku studentů TUL s oborem anglický jazyk se zaměřením na vzdělávání
Jan Štrigl -
Mluvený a psaný projev českých blogerů/vlogerů
Marie Jackovová -
Rozdíly mezi vztahy fonologického povědomí a psaným projevem u dětí s typickým vývojem psaní a s dysgrafií
Pavla Suchomelová