Studium doznívání katodoluminiscence rychlých scintilátorů metodou časově korelovaného čítání jednotlivých fotonů – Mgr. Ondřej Lalinský
Mgr. Ondřej Lalinský
Bachelor's thesis
Studium doznívání katodoluminiscence rychlých scintilátorů metodou časově korelovaného čítání jednotlivých fotonů
Study of cathodoluminescence decay of fast scintillators using time-correlated single photon counting method
Abstract:
Tato bakalářská práce se jednak zabývá zprovozněním metody časově korelovaného čítání jednotlivých fotonů (TCSPC) a jejím integrováním do katodoluminiscenční aparatury na ÚPT AV ČR a také jejím využitím ke studiu vlastností scintilátorů. Metoda byla nejprve kvůli výskytu problémů s parazitními signály laděna pomocí testovacího vzorku, a to s pomocí pulzní laserové diody. Další část práce je věnována …moreAbstract:
In this thesis it is dealt partly with getting the Time-Correlated Single Photon Counting technique (TCSPC) going and taking her in the cathodoluminescence apparatus on the ISI ASCR, partly with her application to study some attributes of scintillators. Firstly, the method was debugged with an assistance of pulse laser diode because of occurrence of some problems with parasitic signals. Another part …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 23. 5. 2013
Identifier:
https://is.muni.cz/th/wvj03/
Thesis defence
- Date of defence: 20. 6. 2013
- Supervisor: RNDr. Petr Schauer, CSc.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
LALINSKÝ, Ondřej. \textit{Studium doznívání katodoluminiscence rychlých scintilátorů metodou časově korelovaného čítání jednotlivých fotonů}. Online. Bachelor's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Science. 2013. Available from: https://theses.cz/id/3g514n/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Přírodovědecká fakultaMasaryk University
Faculty of ScienceBachelor programme / field:
Physics / Physics