Bianka Križanová

Bachelor's thesis

Collaborative marketing v módnom priemysle: Spolupráce medzi značkami, celebritami a dizajnérmi

Collaborative marketing v módním průmyslu: spolupráce mezi značkami, celebritami a návrháři
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá kolaborativním marketingem v módním průmyslu. Teoretická část práce popisuje módní průmysl, kolaborativní marketing a identifikuje tři základní typy spolupráce ve světě módy. Analytická část práce zkoumá spolupráci se značkou New Balance se zaměřením na marketingový mix, marketingovou strategii a nástroje řízení značky. V návrhové části práce jsou na základě analýzy aplikovány …more
Abstract:
The bachelor thesis deals with collaborative marketing in the fashion industry. The theoretical part of the thesis describes the fashion industry, collaborative marketing and identifies three basic types of collaborations in the fashion world. The analytical part of the thesis examines New Balance brand collaborations, focusing on the marketing mix, marketing strategy and brand management tools. In …more
Abstract:
Bakalárska práca sa zaoberá kolaboratívnym marketingom v módnom priemysle. Teoretická časť práce popisuje módne odvetvie, collaborative marketing a identifikuje tri základné typy spoluprác vo svete módy. Analytická časť práce skúma spolupráce so značkou New Balance, v rámci ktorých sa zameriava na marketingový mix, marketingovú stratégiu a nástroje riadenia značky. V návrhovej časti práce sú na základe …more
 
 
Language used: Slovak
Date on which the thesis was submitted / produced: 25. 4. 2024

Thesis defence

  • Supervisor: Ing. Ludmila Hruban, Ph.D. MSc.
  • Reader: Petra Koudelková, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: NEWTON University Group, Vysoká škola NEWTON

NEWTON University Group

NEWTON University

Bachelor programme:
Economics and Management