Teorie odpovědi na položku a počítačové adaptivní testování – Mgr. Martin Jelínek, Ph.D.
Mgr. Martin Jelínek, Ph.D.
Doctoral thesis
Teorie odpovědi na položku a počítačové adaptivní testování
Intem Response Theory and Computerized Adaptive Testing
Anotácia:
Předložená práce se zabývá tzv. teorií odpovědi na položku (Item Response Theory - IRT) a počítačovým adaptivním testování (Computerized Adaptive Testing - CAT). V prvních kapitolách je popsána historie IRT a srovnání této teorie s klasickou teorií testů (Classical Test Theory - CTT). Dále jsou představeny základní IRT modely pro dichotomní a polytomní položky, a také postup odhadu parametrů položek …viacAbstract:
The presented paper deals with the Item Response Theory (IRT) and Computerized Adaptive Testing (CAT). The beginning of the thesis describes the history of IRT and provides its comparison with Classical Test Theory (CTT). Further basic IRT models for dichotomous and polytomous items together with methods of parameters' estimation are presented. Due to the fact that IRT is a model-based method of measurement …viac
Jazyk práce: Czech
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 13. 6. 2007
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/gipqa/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 25. 6. 2007
- Vedúci: prof. PhDr. Tomáš Urbánek, Ph.D.
- Oponent: prof. PhDr. Marek Blatný, CSc., RNDr. Eva Reiterová, Ph.D.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsDoctoral programme / odbor:
Psychology / General Psychology
Práce na příbuzné téma
-
Teorie odpovědi na položku a počítačové adaptivní testování (teze disertační práce)
Martin Jelínek -
Počítačové adaptivní testování pro ověřování gramotnosti žáků na základě teorie odpovědi na položku
Martin Arnhold -
Porovnání vybraných přístupů k adaptivnímu testování
Jan Tkáč -
Aplikace Bayesovského přístupu v rámci teorie odpovědi na položku
Tomáš Prošek -
Počítačové adaptivní testování pro ověřování gramotnosti žáků na základě teorie odpovědi na položku
Martin Arnhold -
Vliv socio-ekonomického statusu rodiny na rozhodnutí přestupu žáka 5. třídy na osmileté gymnázium
Klára Vařejková -
Kartografie mysli: vstupní představy vybraného ročníku studujících Zeměpis se zaměřením na vzdělávání na Pedagogické fakultě Masarykovy univerzity
Kristýna Ševčíková -
Teorie odpovědi na položku a počítačové adaptivní testování (teze disertační práce)
Martin Jelínek