Mass customization as a business model: Business plan for online furniture company – Martin Žák
Martin Žák
Master's thesis
Mass customization as a business model: Business plan for online furniture company
Masová kustomizace jako obchodní model: Business plán pro online nábytkovou společnost
Abstract:
Cílem této diplomové práce je sepsat podnikatelský záměr pro online nábytkovou společnost zaměřující se na masovou kustomizaci a operující na českém a švýcarském trhu, dále analyzovat potenciál a životaschopnost této myšlenky and vypočítat finanční předpoklady společnosti. První část diplomové práce popisuje teoretický základ a je zaměřena na čtyři hlavní oblasti. První se dotýká Canvas modelu, Lean …moreAbstract:
The goal of this thesis is to write a business plan for a mass customized online furniture company operating on Czech and Swiss market, analyse the potential and feasibility of this business idea and calculate the financial estimates of the business. The first part of the thesis describes the theoretical background and is focused on four main parts. First part tackles the topic of Canvas, Lean Canvas …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 5. 2. 2015
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/46372
Thesis defence
- Date of defence: 16. 6. 2015
- Supervisor: Martin Lukeš
- Reader: Jan Mareš
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/46372
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme / field:
Ekonomika a management / International Management
Theses on a related topic
-
Mass Customization
Petr MATULÍK -
Návrh B2C a B2B prodeje nábytku online
Veronika Tylová -
Plán na podporu oživení Evropy - Recovery plan. Analyza evopských předpisů a jejich dopad do národního práva
Ivo Šťastný -
Business plan for the production of a mono-brand product
Kseniia Fedorishcheva -
Aplicación de algunos elementos del plan Dalton en la enseñanza de ELE
Valerie Šebková -
Business plan to start a new business
Martina Kabáčová -
Implementation of the Digital Marketing Plan of a travel agency
Lalita Berikbaeva -
Commercialization plan
Mirek Houdek