Milena NOVOTNÁ

Master's thesis

Specifika genetické metody čtení ve srovnání s analyticko syntetickou metodou

Genetic method of reading specifics compared with analytic-synthetical method of reading
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá prvopočátečním čtením a psaním, především srovnáním dvou metod výuky prvopočátečního čtení a to metody genetické a metody analyticko ? syntetické. V první části jsou obě metody nejprve podrobně představeny a rozebrány. Ve druhé části - empirické sondě, je pozornost věnována žákům, kteří se podle jednotlivých metod učili číst. Kvalita čtení žáků je zde zkoumána s pomocí …more
Abstract:
This diploma thesis deals with the first reading, mainly with the comparison of two methods of the first reading - genetic and analytic-syntetic ones. In the first part, both methods are introduced and analyzed in detail. The second part, the empirical probe, is focused on the pupils who learned to read by particular methods. The quality of pupil´s reading is explored by the diagnostical test. The …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 24. 3. 2010

Thesis defence

  • Date of defence: 28. 4. 2010
  • Supervisor: doc. PhDr. Alena Vališová, CSc.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

NOVOTNÁ, Milena. Specifika genetické metody čtení ve srovnání s analyticko syntetickou metodou. Ústí nad Labem, 2010. diplomová práce (Mgr.). UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM. Pedagogická fakulta

Full text of thesis

Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci pouze na univerzitě až od 24. 03. 2010

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM, Pedagogická fakulta