Celebrity endorsement in marketing communications – Jukka Kimmo Antero Aspa
Jukka Kimmo Antero Aspa
Master's thesis
Celebrity endorsement in marketing communications
Celebrity endorsement in marketing communications
Abstract:
Diplomová práce analyzuje problematiku využívání celebrit v marketingové komunikaci. Zaměřuje se zejména na teorie výběru celebrit, identifikaci rizik s tím spojených a na využití celebrit v komunikaci. Teorie je doplněna řadou příkladů z praxe.Abstract:
This master thesis will discuss elements of using celebrity in marketing communication. Theory will cover basic communication process, Elaboration Likelihood Model, and meaning transfer model but main focus will be in discussing various celebrity selection theories, identifying different risks involved in using celebrities in marketing communication and investigating ways how to utilize celebrities …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 21. 4. 2009
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/14868
Thesis defence
- Date of defence: 25. 9. 2009
- Supervisor: Miroslav Karlíček
- Reader: Petr Král
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/14868
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme / field:
Ekonomika a management / International Business - Central European Business Realities
Theses on a related topic
-
Využití celebrit v marketingové komunikaci
Klára Pokorná -
Využití celebrit v reklamním sdělení
Roman Vasilenko -
Sociálně psychologické aspekty využití celebrity v reklamním sdělení
Pavel Michalec -
Sociálně psychologické aspekty využití celebrity v reklamním sdělení
Adam Škaloud -
Výzkum využití celebrit v marketingové komunikaci
Kristína Kožáriková -
Využívání celebrit v PR
Marek Zigo -
Sociálně psychologické aspekty využití celebrity v reklamním sdělení
Alesia Mukhina -
Význam podpory celebrit v kosmetickém průmyslu mezi generací Z v Indii
Rachel Ferrao