K implementaci vizuálních médií do dějepisné výuky na ZŠ v kontextu mnichovské krize: karikatura a fotografie – Bc. Alice Dvořáková
Bc. Alice Dvořáková
Diplomová práce
K implementaci vizuálních médií do dějepisné výuky na ZŠ v kontextu mnichovské krize: karikatura a fotografie
On the Implementation of Visual Media in History Teaching at Primary School in the Context of the Munich Crisis: Caricature and Photography
Anotace:
Tato diplomová práce se zaměřuje na využití vizuálních médií ve výuce v devátém ročníku základní školy. Věnuje se návrhu vhodného postupu pro analýzu karikatury v rámci výuky o mnichovské krizi. Stejně tak se věnuje vybraným historickým fotografiím. V rámci teoretické části byl představen vznik, důsledky a oduznání mnichovské dohody. Dále byla představena metodika práce s karikaturou a historickou …víceAbstract:
This thesis focuses on the implementation of visual media in teaching in the ninth grade of primary school. It focuses on the design of an appropriate procedure for the analysis of caricature in the context of teaching about the Munich crisis. It also focuses on selected historical photographs. In the theoretical part the origins, consequences and repercussions of the Munich Agreement, were presented …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 22. 4. 2024
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/z74si/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 17. 6. 2024
- Vedoucí: PhDr. Kamil Štěpánek, CSc.
- Oponent: doc. Mgr. Marie Koldinská, Ph.D.
Citační záznam
Citace dle ISO 690:
DVOŘÁKOVÁ, Alice. \textit{K implementaci vizuálních médií do dějepisné výuky na ZŠ v kontextu mnichovské krize: karikatura a fotografie}. Online. Diplomová práce. Brno: Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta. 2024. Dostupné z: https://theses.cz/id/3j9jxn/.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasarykova univerzita
Pedagogická fakultaMagisterský studijní program / obor:
Učitelství dějepisu pro základní školy / Učitelství dějepisu pro základní školy
Práce na příbuzné téma
-
Fotografie jako historický pramen. Fotografie v procesu budování nové, socialistické skutečnosti.
Barbora Kundračíková -
1. Teoretická část:\nl{}Fotografie na Buquoyském panství v polovině 19. století\nl{}2. Praktická část:\nl{}a) katalog produktů nebo služeb: Domy Ernsta Wiesnera b) výstavní soubor: Kreatury
Martin Dobrovolný -
Historická fotografie Růženy Sobotkové a její využití ve výuce dějepisu
Anna MACKOVÁ -
„Jsme opuštěni a zrazeni.“ Mnichovská krize v hraném filmu jako součást výuky dějepisu v 9. ročníku ZŠ
Martina Nagyová -
Obraz Mnichovské dohody 1938 ve výuce dějepisu. Komparace edukačních materiálů z Velká Británie, Německa, České republiky
Kateřina FULIEROVÁ -
Československo-sovětské vztahy 1935 - 1938
Kateřina Kadaňková -
Československo-britské vztahy v letech 1938 - 1939
Ivana Šabová -
Československo-sovětská smlouva z roku 1943 a její vliv na poválečné uspořádání v ČSR
Jaroslav Konečný