Uranchimeg Natsagdorj

Master's thesis

Vliv kulturních predispozic na spotřební chování mongolské menšiny na trhu s kosmetikou v České republice

The influence of cultural predispositions on the consumer behaviour of the Mongolian minority in the Czech republic
Abstract:
Předmětem výzkumu této diplomové práce je mongolský spotřebitel na dynamicky se rozvíjejícím trhu s kosmetikou v ČR, konkrétněji se zaměřením na kategorii pleťové kosmetiky. Cílem je zjistit, zda a případně jaký vliv má národní kultura na spotřební chování v kontextu národní menšiny v České republice. Přínos práce bude hlavně v určení Hofstedeho kulturních dimenzi pro Mongolsko a v analýze vlivu národní …more
Abstract:
The subject of this master´s thesis is the Mongolian consumer on the rapidly expanding cosmetics market in the Czech Republic, with the focus on skincare category. The aim is to find out whether the national culture has an influence on a consumer behaviour in the context of mongolian ethnic minority in the Czech Republic. The main contribution of this thesis will be in determining Hofstede cultural …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 24. 8. 2022

Thesis defence

  • Date of defence: 12. 9. 2022
  • Supervisor: Jan Koudelka
  • Reader: Jitka Černá

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
https://vskp.vse.cz/eid/87983