Vliv kulturních predispozic na spotřební chování mongolské menšiny na trhu s kosmetikou v České republice – Uranchimeg Natsagdorj
Uranchimeg Natsagdorj
Master's thesis
Vliv kulturních predispozic na spotřební chování mongolské menšiny na trhu s kosmetikou v České republice
The influence of cultural predispositions on the consumer behaviour of the Mongolian minority in the Czech republic
Abstract:
Předmětem výzkumu této diplomové práce je mongolský spotřebitel na dynamicky se rozvíjejícím trhu s kosmetikou v ČR, konkrétněji se zaměřením na kategorii pleťové kosmetiky. Cílem je zjistit, zda a případně jaký vliv má národní kultura na spotřební chování v kontextu národní menšiny v České republice. Přínos práce bude hlavně v určení Hofstedeho kulturních dimenzi pro Mongolsko a v analýze vlivu národní …moreAbstract:
The subject of this master´s thesis is the Mongolian consumer on the rapidly expanding cosmetics market in the Czech Republic, with the focus on skincare category. The aim is to find out whether the national culture has an influence on a consumer behaviour in the context of mongolian ethnic minority in the Czech Republic. The main contribution of this thesis will be in determining Hofstede cultural …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 24. 8. 2022
Identifier:
https://vskp.vse.cz/eid/87983
Thesis defence
- Date of defence: 12. 9. 2022
- Supervisor: Jan Koudelka
- Reader: Jitka Černá
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
NATSAGDORJ, Uranchimeg. \textit{Vliv kulturních predispozic na spotřební chování mongolské menšiny na trhu s kosmetikou v České republice}. Online. Master's thesis. Praha: University of Economics, Prague. 2022. Available from: https://theses.cz/id/3jn6vt/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttps://vskp.vse.cz/eid/87983
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme / field:
Ekonomika a management / Management
Theses on a related topic
-
Mongolská etnická menšina v Pardubicích
Jiří Varga -
Model of design principles for the definition of data for the consistency of evaluation in Enterprise Governance of IT
Christian Hitz -
Kupní chování spotřebitelů při výběru pleťové kosmetiky
Šárka Hamplová -
Nákupní chování českých spotřebitelů na trhu přírodní kosmetiky
Dominika Praunspergrová -
Kupní chování spotřebitelů při výběru pleťové kosmetiky
Jaroslava SMIŽÍKOVÁ -
Spotřební chování v kulturních souvislostech
Kristýna Tycová -
Spotřební chování v USA a ČLR: současné trendy a specifika
Tereza Poláčková -
Historie a současnost spotřební kultury – sociální a psychologické aspekty moderního konzumenství
Amina Dauzova