Martina Kalivodová

Master's thesis

Analýza spotřebitelského vnímání privátních značek v retailu

Consumer perception of private label brands in retail
Abstract:
Diplomová práce se zabývá tématikou privátních značek se zaměřením na jejich vnímání spotřebiteli. Primárním cílem diplomové práce je analýza spotřebitelského vnímání privátních značek vybraných drogistických řetězců působících v České republice. Teoretická část se zabývá vymezením základních pojmů, mezi které patří značka, privátní značka nebo nákupní chování a faktory, které ho ovlivňují. Praktická …more
Abstract:
This diploma thesis covers the analysis of drugstore private label products with a focus on consumer perception. The objective of the thesis is to analyze consumer perception of private label brands in certain drugstore chains operating in the Czech republic. The theoretical part deals with the definition of brand and private labels, just as consumers' buying behavior and all influencing factors affecting …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 18. 9. 2019

Thesis defence

  • Date of defence: 4. 6. 2020
  • Supervisor: Elvíra Čermáková
  • Reader: Jitka Volfová

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/79526

Vysoká škola ekonomická v Praze

Master programme / field:
Mezinárodní ekonomické vztahy / Mezinárodní obchod