Bc. Martin Glombíček

Master's thesis

Etické aspekty reklamy na alkoholické nápoje

Ethical Aspects of Alcoholic Beverages Advertising
Abstract:
Diplomová práce pojednává o etických aspektech reklamy na alkoholické nápoje. Teoretická část poskytuje náhled do problematiky alkoholu, reklamy, etiky a regulace reklamy. Praktická část pomocí kvantitativní a kvalitativní analýzy objasňuje současný postoj spotřebitelů k reklamě na alkoholické nápoje. Projektová část představuje rady a návrhy pro tvor-bu reklamních kampaní na alkoholické nápoje a prezentuje …more
Abstract:
The diploma thesis discusses ethical aspects of alcoholic beverages advertising. The theore-tical part provides an insight into the theory of alcohol, advertising, ethics and regulation of advertising. The practical part through quantitative and qualitative analysis explains the current attitude of consumers towards the advertising of alcoholic beverages. The project part presents advices and suggestions …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 21. 4. 2017

Thesis defence

  • Supervisor: prof. PhDr. Pavel Horňák, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

Glombíček, Martin. Etické aspekty reklamy na alkoholické nápoje. Zlín, 2017. diplomová práce (Mgr.). Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta multimediálních komunikací
Plny text prace je k dispozici v elektronicke podobe

Tomas Bata University in Zlín

Faculty of Multimedia Communications

Master programme / field:
Media and Communication Studies / Marketing Communications