Michal Dvořák
Master's thesis
Slow fashion v Praze
Slow fashion in Prague
Abstract:
Cílem diplomové práce je analýza možností a výzev, které stojí před slow fashion v Praze. Analýza je provedena na základě expertních rozhovorů vedených s vybranými aktéry módního průmyslu v Praze a České republice. Pro nutné pochopení činnosti organizací i jedinců tvořících v souladu s konceptem slow fashion je však nutné uchopení celkové problematiky zeširoka. Z tohoto důvodu práce shrnuje fenomény …moreAbstract:
The Master’s Thesis aims to analyse opportunities and challenges slow fashion faces in Prague. Analysis is carried out using expert interviews conducted with chosen participants in the fashion industry in Prague and all of Czech Republic. However, to ensure the vital understanding of activities undertaken by organisations and individuals who work in accordance with the slow fashion concept it is necessary …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 1. 12. 2018
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/77574
Thesis defence
- Date of defence: 11. 9. 2019
- Supervisor: Mario Kubaš
- Reader: Barbara Hucková
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/77574
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme / field:
Ekonomika a management / Arts Management
Theses on a related topic
-
Attitudes towards sustainability in the fast fashion industry among young consumers in the Czech Republic
Sabrina Mamedova -
Importance of sustainability within the fashion industry in the purchase decision making process of Gen Z.
Gyuzal Kuspakova -
Consumer behavior in fashion industry.
Komal Verma -
The effects of sustainable marketing on customers to consider environmentally conscious product in fashion industry
Selin Senyuva -
Sustainable development and fashion industry - together or apart? The empirical evidence analysis
Kristina Simakova -
Generation Z buying behavior in fashion industry
Yelyzaveta Vasylieva -
Dopad greenwashingu fast-fashion reťazcov na nákupné správanie spotrebiteľov
Júlia Surová -
CSR jako nástroj hodnocení praktik ve fast fashion odvětví a ukazatel možných příležitostí pro budoucí vývoj módního průmyslu
Nela Votápková