Analýza jazykových interferencí romských žáků v pojetí učitele – Soňa KOHUTOVÁ
Soňa KOHUTOVÁ
Master's thesis
Analýza jazykových interferencí romských žáků v pojetí učitele
The Analysis of Linguistic Interference in Romany Pupils in the Concept of the Teacher
Anotácia:
Generace romských dětí (tedy i žáků) jsou od narození obklopeny prostředím nedokonalé bilingvní komunikace. Romský etnolekt češtiny způsobuje žákům na základní škole komunikační obtíže zasahující do průběhu celého vzdělávání. Ty se ve vyšších ročnících kumulují a prohlubují školní neúspěšnost zapřičiněnou současně dalšími okolnostmi. Některé z chyb v mluvních i písemných projevech romských žáků vyplývají …viacAbstract:
Generations of the Romani children are born into the environment of an imperfect bilingual communication. The Romani ethnolect of Czech causes communication difficulties for students attending elementary schools that interfere with their overall education. These problems, as well as other factors, gather up during a further education and lower the effect of the education. Some mistakes, regarding both …viac
Jazyk práce: Czech
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 4. 4. 2014
Zverejniť od: 4. 4. 2014
Obhajoba závěrečné práce
- Vedúci: PhDr. et PhDr. Martin Kaleja, Ph.D.
Citační záznam
Jak správně citovat práci
KOHUTOVÁ, Soňa. Analýza jazykových interferencí romských žáků v pojetí učitele. Ostrava, 2014. diplomová práce (Mgr.). OSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ. Pedagogická fakulta
Plný text práce
Právo: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti od 4.4.2014
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- Soubory jsou od 4. 4. 2014 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: OSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ, Pedagogická fakultaUniversity of Ostrava
Pedagogical FacultyMaster programme / odbor:
Special Pedagogy / Special Pedagogy
Práce na příbuzné téma
-
Romský etnolekt u žáka mladšího školního věku
Anežka DANZMAJEROVÁ -
Dějiny zájmu o romský jazyk - Sestavení bibliografie české romistiky
Eliška BOHÁČOVÁ -
Interference ve školní praxi
Lucie BERNÁ -
Interference při výuce češtiny jako druhého jazyka
Filip HARTMANN -
Interference z nářečí do jazykových projevů školní mládeže v Lanškrouně a v České Třebové
Eva SIMON