Kristýna Blašková
Bachelor's thesis
Strategická analýza firmy Happy English
Strategic analysis of Happy English
Abstract:
Cílem práce je provést strategickou analýzu a navrhnout strategické alternativy pro rozvoj firmy Happy English. Vnější prostředí firmy bylo analyzováno s využitím STEPE analýzy a Porterova modelu 5 hybných sil. Při analýze vnitřního prostředí byl využit rozšířený Marketingový mix 7P. Identifikované faktory byly aplikovány v maticích EFE a IFE, a poté ve Vnitřně-vnější matici. Doporučení pro rozvoj …moreAbstract:
The aim of this work is to perform a strategic analysis and propose strategic al-ternatives for the development of the Happy English company. The external envi-ronment of the company was analysed using the STEPE analysis and Porter's five forces. The extended Marketing Mix 7P was used in the analysis of the internal environment. The identified factors were applied in EFE and IFE matrices, and then …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 22. 5. 2020
Thesis defence
- Supervisor: doc. Ing. Helena Chládková, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Mendelova univerzita v Brně, Provozně ekonomická fakultaMendel University in Brno
Faculty of Business and EconomicsBachelor programme / field / specializace:
Economics and management / Economics and Management / Taxes and Public Administration
Theses on a related topic
-
Strategická analýza podniku
Alina Kondaurova -
Strategická analýza podniku
Jan Krejčíř -
Strategická analýza podniku
Kateřina Kocábová -
Strategická analýza vybraného podniku
Daria Pugacheva -
Strategická analýza vybraného podniku
Filip Sháněl -
Strategická analýza vybraného podniku
Tereza Šplíchalová -
Strategická analýza podniku
Patrik Kočiš -
Marketingový mix společnosti Marks & Spencer
Beránková Beránková