CLIL oder Tschechisch integrativ am Beispiel einer ausgewählten österreichischen Schule – Bc. Vilma Nasadilová Biskupová
Bc. Vilma Nasadilová Biskupová
Master's thesis
CLIL oder Tschechisch integrativ am Beispiel einer ausgewählten österreichischen Schule
CLIL or Czech integrated an example selected Austrian school
Abstract:
The diploma thesis deals with a method of CLIL (content and language integrated learning)- konkret with "language showers" and relisation of this method at a Austrian school.Abstract:
Diplomová práce se zabývá problematikou výuky metodou CLIL na vybrané rakouské škole, konkrétně jednou z jejich forem - "jazykovou sprchou", ve spojení s cílovým jazykem - češtinou.
Language used: German
Date on which the thesis was submitted / produced: 2. 4. 2015
Identifier:
https://is.muni.cz/th/ivzcf/
Thesis defence
- Date of defence: 8. 6. 2015
- Supervisor: PhDr. Alice Brychová, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
NASADILOVÁ BISKUPOVÁ, Vilma. \textit{CLIL oder Tschechisch integrativ am Beispiel einer ausgewählten österreichischen Schule}. Online. Master's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Education. 2015. Available from: https://theses.cz/id/3o3r4h/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Teacher Training for Primary and Lower Secondary Schools / Lower Secondary and Language School Teacher Training in German Language
Theses on a related topic
-
Content and Language Integrated Learning as a Way to Increase Effectivity and Engagement In Online Lessons
Kateřina Sedláková -
Content and Language Integrated Learning as a Way to Increase Effectivity and Engagement In Online Lessons
Kateřina Sedláková -
Trees - Content and Language Intergrated Learning Project
Kristýna Židková -
Obsahově a jazykově integrovaná výuka biologie a anglického jazyka - téma sinice
Kateřina Hótová -
Integrace výtvarné výchovy a anglického jazyka (CLIL - obsahově a jazykově integrovaná výuka)
Kateřina Strnadová -
Content and Language Integrated Learning as a Way to Increase Effectivity and Engagement In Online Lessons
Kateřina Sedláková -
Výuka hry na klarinet metodou „Colourclarinet“
Alžběta Baldová -
Výuka elementárního čtení metodou Sfumato v expoziční fázi
Miroslava Pavlíčková