Nadaný sluchově postižený žák – realita nebo mýtus? – Mgr. Pavla Bognerová
Mgr. Pavla Bognerová
Bakalářská práce
Nadaný sluchově postižený žák – realita nebo mýtus?
A talented student with a hearing defect – a reality or a myth?
Anotace:
Tato bakalářská práce se zabývá sluchově postiženým dítětem a jeho případným nadáním, vymezuje problematiku sluchového postižení, ukazuje nám možnosti komunikace sluchově postižených – český znakový jazyk, totální komunikace, bilingvální komunikace a orální komunikace. Vymezuje také pojem „nadané dítě“, charakterizuje nadané dítě, ukazuje možnosti práce s nadanými dětmi, a také poukazuje na možné problémy …víceAbstract:
This Bachelor’s Thesis deals with the hearing-impaired child and their possible talents. It also defines the concept of hearing impairment and it shows us the possibilities of communication among the hearing-impaired – the Czech sing language, total communication, bilingual communication, and oral communication. The concept of the talented child is also defined along with their main characteristics …víceKlíčová slova
Sluchové postižení sluchové vady diagnostika sluchového postižení etiologie sluchového postižení uživatelé kochleárního implantátu český znakový jazyk totální komunikace bilingvální komunikace orální komunikace nadané dítě charakterizace nadaných dětí práce s nadanými dětmi komunikace pedagog edukace. Hearing impairment hearing disorders diagnosis of hearing impairment etiology of hearing impairment users of the cochlear implant the Czech sign language total communication bilingual communication oral communication the talented child characterization of the talented child working with talented children communication educator education.
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 21. 4. 2008
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/gbx5k/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 12. 5. 2008
- Vedoucí: PhDr. Radka Horáková, Ph.D.
- Oponent: prof. PaedDr. Miroslava Bartoňová, Ph.D.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasarykova univerzita
Pedagogická fakultaBakalářský studijní program / obor:
Speciální pedagogika / Speciální pedagogika
Práce na příbuzné téma
-
Psychologická diagnostika u dětí v procesu kochleární implantace
Michaela ŠRUBAŘOVÁ -
Ošetřovatelský proces v péči o dítě po operaci kochleárního implantátu
Adriana HECKENBERGEROVÁ -
Postoje žen v reprodukčním věku ke sluchovému postižení a k možnostem jeho diagnostiky před narozením dítěte
Klára Rozehnalová -
Family Intervention in Speech Communication Competencies for Hearing Families of Children with Hearing Impairment
Lin LI -
SCHOOL AND SOCIO-DEMOGRAPHIC FACTORS AS PREDICTORS OF PARENTAL CHOICE OF SCHOOL FOR CHILDREN WITH HEARING IMPAIRMENT IN AKWA IBOM NIGERIA
Francesca UKO -
Counseling for the family of a child with a hearing impairment: A perspective of Nigeria
Ngozi NWAUKWA