Mikuláš Svoboda
Bachelor's thesis
Teorie filmového rytmu Karen Pearlmanové
Karen Pearlman's Theory of Film Rhythm
Abstract:
Ve své bakalářské práci se věnuji teoretickému dílu australské filmařky, tanečnice a pedagožky Karen Pearlmanové a kriticky reflektuji její poznatky o střihové skladbě a filmovém rytmu, které v sobě propojují zájem o taneční choreografii, psychologii vnímání a praktický proces střihu filmu. Mým cílem je Karen Pearlmanovou zařadit jako teoretičku do kontextu vývoje uvažování o filmovém rytmu, pohybu …moreAbstract:
In my bachelor’s thesis I examine the theoretical work of Australian filmmaker, dancer and teacher Karen Pearlman and critically reflect on her findings on film editing and rhythm, which incorporate her interest in dance choreography, psychology of perception and practical process of editing a film. My goal is to categorize Karen Pearlman as a theoretician into the context of development of thinking …moreKeywords
australská kinematografieKeywords
filmové režisérkyKeywords
filmový rytmusKeywords
střihová skladbaKeywords
filmová teorie
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 16. 8. 2023
Identifier:
http://hdl.handle.net/10318/18584
Thesis defence
- Date of defence: 14. 9. 2023
- Supervisor: Zdeněk HUDEC
- Reader: Martin ČIHÁK
Citation record
Full text of thesis
Accessibility: Autor udělil v licenci souhlas s: In the license agreement the author has granted the following:
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- Soubory jsou od 15. 12. 2023 dostupné: světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta. KnihovnaAkademie múzických umění v Praze
Filmová a televizní fakultaBachelor programme / field:
Filmové, televizní a fotografické umění a nová média / Střihová skladba
Theses on a related topic
-
Současný australský film, filmový průmysl a možnosti spolupráce
Alžběta Janáčková -
Feministická filmová teorie a role žen v hollywoodském filmu
Daniel HOFFMANN -
Filmové herectví a teorie filmu
Andrea FALTÝNKOVÁ -
Teorie filmové adaptace literárních děl
Štěpánka Sychrová -
Queer teorie ve filmu a v televizi: Nástin využívání myšlenek queer teorie v americké filmové a televizní produkci od roku 1990 po současnost
Eva Chlumská -
Symbolika v díle Stanleyho Kubricka vs. konspirační teorie
Filip Neminarz -
Bordwell, Chatman a teorie vyprávění ve filmu: srovnání dvou analytických přístupů pomocí analýzy tří filmů
Martin Witoszek -
Teorie seriálové fikce: Model analýzy vyprávění a fikčních světů televizního seriálu
Radomír Kokeš
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights