Bc. Jiří Hurt

Master's thesis

Jazyk přesvědčování v reklamě

Language of persuasion in advertising
Abstract:
V diplomové práci zkoumám jazykovědu z úhlu přesvědčování v reklamě. V přesném působení na subjektivní cíle a ovlivňování rozhodovacích procesů pomocí formy podoby jazyka, slov, kombinací textu a dalších lingvistických činitelů. Jazyk, který přesvědčuje v reklamě, zahrnuje více odvětví, které ve své práci ověřuji, analyzuji a identifikuji.
Abstract:
In the given thesis I study linguistics from the persuasive point of view in advertising.In the exact impact on subjective targets and influencing of decision processes with the help of the form of language,words,text combination and other linguistic factors.The language that persuades in advertising includes more branches which I study,analyse and identify in my thesis.
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 29. 4. 2011

Thesis defence

  • Date of defence: 23. 6. 2011
  • Supervisor: Mgr. Stanislava Borejová
  • Reader: Ing. Dagmar Forejtová

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní

University of Finance and Administration

Master programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication