Bc. Jiří Hurt
Master's thesis
Jazyk přesvědčování v reklamě
Language of persuasion in advertising
Abstract:
V diplomové práci zkoumám jazykovědu z úhlu přesvědčování v reklamě. V přesném působení na subjektivní cíle a ovlivňování rozhodovacích procesů pomocí formy podoby jazyka, slov, kombinací textu a dalších lingvistických činitelů. Jazyk, který přesvědčuje v reklamě, zahrnuje více odvětví, které ve své práci ověřuji, analyzuji a identifikuji.Abstract:
In the given thesis I study linguistics from the persuasive point of view in advertising.In the exact impact on subjective targets and influencing of decision processes with the help of the form of language,words,text combination and other linguistic factors.The language that persuades in advertising includes more branches which I study,analyse and identify in my thesis.
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 29. 4. 2011
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/wlfkj/
Thesis defence
- Date of defence: 23. 6. 2011
- Supervisor: Mgr. Stanislava Borejová
- Reader: Ing. Dagmar Forejtová
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Master programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
Segment trhu LGBT turistů v hlavním městě Praze
Martin Štěpánek -
Specifický segment trhu a vliv hospodářské krize na výdaje jeho představitelů
Emmanuel Khachatryan -
Strategie zavádění nové e-commerce služby na realitním trhu
Jakub Veverka -
Problematika zvolené destinace na trhu cestovního ruchu v České republice
Tomáš Siegel -
Jazyk přesvědčování v reklamě
Tereza Dostálová -
Jazyk v reklamách na produkty rychlého občerstvení: lingvistická analýza
Zuzana Bilavčíková -
Jazyk v reklamách na nápoje
Kateřina Motýlová -
Reklama - její typy a jazykové prostředky
Pavlína Zouharová