Výtvarné aktivity se sluchově postiženými dětmi – Bc. Jitka Drbušková
Bc. Jitka Drbušková
Master's thesis
Výtvarné aktivity se sluchově postiženými dětmi
Art activities with children hearing impaired
Abstract:
Diplomová práce se zabývá výtvarnou tvorbou u sluchově postižených dětí a vhodnými aktivitami ve výtvarné tvorbě, které jsme se sluchově postiženými měli možnost realizovat. Tato práce se snaží předložit jak ucelené informace o problematice sluchového postižení tak i o vhodném výběru aktivit pro tyto děti, které jsme se s ohledem na jejich postižení snažili vybrat. V praktické části se seznamujeme …moreAbstract:
This thesis deals with art education of hard of hearing children and with activities that we realized with hard of hearing children in art lessons. The thesis presents the issue of hard of hearing as well as appropriate choice of activities with regard to children’s impairments. In the practical part of the thesis we get acquainted with some of the activities we offered to hard of hearing children …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 31. 3. 2015
Identifier:
https://is.muni.cz/th/xwvup/
Thesis defence
- Date of defence: 1. 2. 2016
- Supervisor: doc. PaedDr. Hana Stehlíková Babyrádová, Ph.D.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Teacher Training for Primary and Lower Secondary Schools / Učitelství speciální pedagogiky pro základní školy
Theses on a related topic
-
The Portrayal of the Hearing Impaired in Carson McCullers's The Heart Is a Lonely Hunter
Andrea Hapalová -
The Portrayal of the Hearing Impaired in Carson McCullers's The Heart Is a Lonely Hunter
Andrea Hapalová -
The Secondary School Students Who Are Hard-of-Hearing and Their Experience with English Language Learning at Elementary Schools
Tereza Kalivodová -
Využití didaktických her v hodinách českého jazyka pro žáky sluchově postižené integrované na základních školách Usage of didactics games in the lesson of the Czech language for pupils with hard of hearing who are integrated at the basic schools
Sylva PŘIKRYLOVÁ MARCEKOVÁ -
Výpočetní model synapse sluchového nervu
Roman Komůrka