Nekalá soutěž – klamavá reklama, klamavé označení zboží a služeb – Bc. Marta Benáčková
Bc. Marta Benáčková
Bachelor's thesis
Nekalá soutěž – klamavá reklama, klamavé označení zboží a služeb
Unfair Competition – Misleading Advertising, Misleading Description of Goods and Services
Abstract:
Anotace:Bakalářská práce se zabývá problematikou nekalé soutěže, především klamavou reklamou a klamavým označením zboží a služeb. Úvod je věnován pojmům hospodářská soutěž a nekalá soutěž, která je jednou z forem zneužití účasti v hospodářské soutěži. Jádrem práce je vliv klamavé reklamy a klamavého označení zboží a služeb a nebezpečí vyplývající z nezákonného používání těchto praktik na spotřebitele …moreAbstract:
Annotation:The bachelor‘s thesis deals with unfair competition, misleading advertising and the particularly misleading descriptions of goods and services. Introduction is devoted to the concepts of competition and unfair competition, which is a form of participation in competition. The core of the work is the influence of misleading advertising and deceptive labeling of goods and services and the danger …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 23. 4. 2010
Identifier:
https://is.ambis.cz/th/idwc5/
Thesis defence
- Date of defence: 16. 6. 2010
- Supervisor: Mgr. Jan Pekáč
- Reader: JUDr. Michal Mědílek
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
BENÁČKOVÁ, Marta. \textit{Nekalá soutěž – klamavá reklama, klamavé označení zboží a služeb}. Online. Bachelor's thesis. Praha: The College of Regional Development and Banking Institute - AMBIS, a.s. 2010. Available from: https://theses.cz/id/3t5grv/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola regionálního rozvoje a Bankovní institut – AMBISBanking Institute/College of Banking
Bachelor programme / field:
Banking / Legal Administration in Undertaking
Theses on a related topic
-
Application of VAT on intracommunity supplies of goods and services and its potential improvements
Elizaveta Shmeleva -
Social Networks and its marketing potential for Small and Medium Enterprises (SME).
Darya Ussatova -
The consumer basket of goods and services for non-working pensioners in Perm Krai
Alina Blazhina -
Klamavé označení zboží nebo služby
Nikola BALÁŽOVÁ -
Ochrana spotřebitele v nekalé soutěži – klamavé označení zboží a služeb a dotěrné obtěžování
Blanka Hladíková -
Klamavé označení potravin v praxi
Josef Novák -
Klamavé označování zboží a služeb
Michaela Berkovcová -
Klamavé označení v právní úpravě a praxi
Jakub Kohoutek