Ing. Martina Dvořáčková
Master's thesis
Spotřebitelské chování
Consumer behavior
Abstract:
Cílem této diplomové práce je zhodnocení spotřebitelského chování v oblasti online srovnávačů finančních produktů a formulace doporučení pro podnikatelské subjekty působící na zkoumaném trhu. K naplnění cíle byl využit model Theory of Planned Behaviour, rozšířený o vliv bezpečnosti, přesvědčení o vlastní způsobilosti a minulého chování a zvyků na úmysl spotřebitelů. První část práce poskytuje úvod …moreAbstract:
The aim of this thesis is to evaluate behaviour of consumers who are using financial product comparison sites and to formulate recommendation for businesses present at the observed market. Extended model of Theory of Planned Behaviour is used. First part of the thesis provides introduction to the consumer behaviour. The second part presents the research on a sample of 104 respondents. Based on the …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 6. 1. 2023
Identifier:
https://is.muni.cz/th/y7yce/
Thesis defence
- Date of defence: 1. 2. 2023
- Supervisor: Ing. Ladislava Kuchynková, Ph.D.
- Reader: doc. Ing. Pavla Marciánová, Ph.D.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Ekonomicko-správní fakultaMasaryk University
Faculty of Economics and AdministrationMaster programme / field:
Business Management / Business Management
Theses on a related topic
-
Potential of horizontal integration of the cashew value chain in the coastal region of Kenya
Winifred Okpo -
Chování spotřebitelů při online a offline nákupech obuvi dle věkových kategorií
Veronika TOMANOVÁ -
Vliv pandemie na spotřebitelské chování v hotelnictví
Zuzana Nešetřilová -
Spotřebitelské chování
Jan Popovský -
Spotřebitelské chování vybrané národnosti v cestovním ruchu při návštěvě ČR
Pavla Janošková -
Spotřebitelské chování
Matthias Nazarčuk -
Online recenze a jejich účinky na spotřebitelské chování
Ivana Dubišarová -
Vliv reklamy na spotřebitelské chování.
Michaela Pafčugová