Jan Benčík

Bachelor's thesis

Influencer marketing na sociálních sítích z pohledu morálky

Influencer Marketing on Social Media from the Point of View of Morality
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá otázkou morálky v influencer marketingu na sociálních sítích, téma je postupně zúženo na Instagram. Hlavním předmětem zkoumání je placená propagace na Instagramu a její označování. Pomocí metody kvantitativního dotazníku se práce snaží nalézt či vyvrátit souvislosti mezi postojem k placené propagaci a jednotlivými skupinami lidí, vytvořenými například na základě demografických …more
Abstract:
This bachelor thesis examines the question of morality in influencer marketing on social media, with a focus on Instagram. The main topic of investigation is paid promotion on Instagram and its various forms of indication. Through the use of a quantitative questionnaire, the thesis aims to discover or disprove correlations between opinions on paid promotion among groups of people, categorized based …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 21. 4. 2023

Thesis defence

  • Supervisor: Mgr. Michal Stránský, PhD.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

Benčík, Jan. Influencer marketing na sociálních sítích z pohledu morálky. Zlín, 2023. bakalářská práce (Bc.). Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta multimediálních komunikací
Plny text prace je k dispozici v elektronicke podobe

Tomas Bata University in Zlín

Faculty of Multimedia Communications

Bachelor programme / field:
Media and Communication Studies / Marketing Communications