Lukáš Vendl

Doctoral thesis

Hudebně teoretická východiska nechorálních skladeb pro klávesové nástroje v 17. stol.

Theoretical background of free music for keyboard instruments in the 17. century

Abstract:
Problematika tzv. staré hudby je dnes velmi skloňovaným odvětvím v oblasti hudební interpretace, hudební teorie a hudební vědy. Pro adekvátní porozumění a uchopení hudebního textu potřebuje dnešní interpret rozsáhlé teoretické povědomí. Hudebně teoretická východiska, jež stála v pozadí tvorby autorů 17. století, formovala a předdefinovala možná řešení detailů hudební kompozice. Teoretické nástroje …more
Abstract:
Early Music, its history, theory and practice, has become a vigorously discussed theme in the field of musicology. To be able to grasp a musical text adequately, a contemporary performer requires an extensive theoretical knowledge. The theoretical background lying behind the origins of the seventeenth-century musical material was essential in the formation and pre-definition of the possible solutions …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 4. 2010

Thesis defence

  • Date of defence: 8. 9. 2010
  • Supervisor: Vladimír Tichý
  • Reader: Barbara Willi, Ivana Bažantová

Citation record

Full text of thesis

Accessibility: Autor udělil v licenční smlouvě souhlas s: nesouhlasím s žádným způsobem užití uvedeným pod body a) - e);
In the license agreement the author has granted the following: nesouhlasím s žádným způsobem užití uvedeným pod body a) - e);

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou od 29. 10. 2010 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU. Knihovna

Akademie múzických umění v Praze

Hudební a taneční fakulta AMU

Doctoral programme / field:
Hudebního umění / Hudební teorie

Theses on a related topic

  • No theses on a related topic available.