Cenová politika na Internetu se zaměřením na cenové agregátory – Tomáš Pešek
Tomáš Pešek
Master's thesis
Cenová politika na Internetu se zaměřením na cenové agregátory
Pricing Strategies on Internet with Focus on Pricebots
Abstract:
Tato práce se zabývá vlivem charakteristických rysů Internetu na chování spotřebitelů a internetových prodejců z hlediska volby vhodné cenové a obchodní strategie. Cena je jedním z nejdůležitějších faktorů marketingové politiky, jejíž význam je ve vyostřeném konkurenčním prostředí Internetu oproti běžným strategiím užívaným v kamenných obchodech poněkud pozměněn. Služby online cenového srovnávání poskytované …moreAbstract:
The thesis deals with the impact of Internet features on the behavior of both consumers and online retailers aspiring to apply eligible online pricing and business strategies. Price is considered to be one of the most significant marketing policy factors, the importance of which is in highly competitive online market environment, compared to usual brick and mortar stores, noticeably amended. Online …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 12. 1. 2011
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/30540
Thesis defence
- Date of defence: 22. 5. 2012
- Supervisor: Jiří Sedláček
- Reader: Jiří Slaba
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/30540
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme / field:
Mezinárodní ekonomické vztahy / Mezinárodní obchod
Theses on a related topic
-
Cena a cenová politika organizace
Alena Kalousková -
Cenová politika vybraného podniku na spotřebním trhu
Lukáš Loužecký -
Cenová politika v podniku
Lukáš Fránek -
Pricing Strategy
Jaromír Mendl