Tomáš Pešek

Master's thesis

Cenová politika na Internetu se zaměřením na cenové agregátory

Pricing Strategies on Internet with Focus on Pricebots
Abstract:
Tato práce se zabývá vlivem charakteristických rysů Internetu na chování spotřebitelů a internetových prodejců z hlediska volby vhodné cenové a obchodní strategie. Cena je jedním z nejdůležitějších faktorů marketingové politiky, jejíž význam je ve vyostřeném konkurenčním prostředí Internetu oproti běžným strategiím užívaným v kamenných obchodech poněkud pozměněn. Služby online cenového srovnávání poskytované …more
Abstract:
The thesis deals with the impact of Internet features on the behavior of both consumers and online retailers aspiring to apply eligible online pricing and business strategies. Price is considered to be one of the most significant marketing policy factors, the importance of which is in highly competitive online market environment, compared to usual brick and mortar stores, noticeably amended. Online …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 12. 1. 2011

Thesis defence

  • Date of defence: 22. 5. 2012
  • Supervisor: Jiří Sedláček
  • Reader: Jiří Slaba

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/30540

Vysoká škola ekonomická v Praze

Master programme / field:
Mezinárodní ekonomické vztahy / Mezinárodní obchod

Theses on a related topic