Víceletá gymnázia v českém vzdělávacím systému: funkce a dopady – Bc. Petr Sucháček
Bc. Petr Sucháček
Master's thesis
Víceletá gymnázia v českém vzdělávacím systému: funkce a dopady
Multi-year gymnasia in Czech educational system: function and impacts
Abstract:
V mé magisterské práci se zabývám problematikou víceletých gymnázií v českém vzdělávacím systému, konkrétně jejich funkcí a dopady. Činím tak na základě metaanalýzy empirických studií, které se tématu dotýkají. Text práce je rozdělen do tří velkých kapitol, ve kterých se postupně zabývám historickými proměnami víceletých gymnázií, jejich srovnáním s jinými typy škol a dopady, které jejich existence …moreAbstract:
The diploma thesis deals with the matters of multi-year grammar schools called ‘gymnasium’ in the Czech system of education, especially of their function and impacts. It is based on meta-analysis of empirical researches which concern this theme. The thesis is divided into three main chapters dealing with historical changes of multi-year grammar schools, confrontation of the grammar schools with other …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 6. 5. 2013
Identifier:
https://is.muni.cz/th/bmz6f/
Thesis defence
- Date of defence: 5. 6. 2013
- Supervisor: Mgr. Roman Švaříček, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsMaster programme / field:
Education / Education
Theses on a related topic
-
The Impacts of the Measures Applied in Response to the COVID-19 Epidemic on the Labour Market: the Cases of Germany and Thailand
Mingyuan Cui -
Internal controls as a tool of effective corporate governance: impact of implementation of a set of internal controls on financial performance of the business. Evidence from Cameroon
Foreke Azonwoh -
Impacts of the introduction of the euro on the corporate sector
Yiming Hua -
Border Regions and the EU: The Role of INTERREG on the Cross-Border Integration Process in the Greater Region and in the Central European Region (Centrope) – A Comparison.
Nikolas Westenhoff -
Teaching English as a Foreign Language to Dyslexic Learners at Grammar School
Miluše Chlumecká -
Teaching English as a Foreign Language to Dyslexic Learners at Grammar School
Miluše Chlumecká -
Adaptace žáků prvního ročníku víceletého gymnázia na víceleté gymnázium
Michaela Lovětínská -
Multicultural Perspective on Manchu art inheritance and development in Chinese Manchu primary school (Yongling Manchu primary school as a case)
Jia YAO