Víceletá gymnázia v českém vzdělávacím systému: funkce a dopady – Bc. Petr Sucháček
Bc. Petr Sucháček
Diplomová práce
Víceletá gymnázia v českém vzdělávacím systému: funkce a dopady
Multi-year gymnasia in Czech educational system: function and impacts
Anotace:
V mé magisterské práci se zabývám problematikou víceletých gymnázií v českém vzdělávacím systému, konkrétně jejich funkcí a dopady. Činím tak na základě metaanalýzy empirických studií, které se tématu dotýkají. Text práce je rozdělen do tří velkých kapitol, ve kterých se postupně zabývám historickými proměnami víceletých gymnázií, jejich srovnáním s jinými typy škol a dopady, které jejich existence …víceAbstract:
The diploma thesis deals with the matters of multi-year grammar schools called ‘gymnasium’ in the Czech system of education, especially of their function and impacts. It is based on meta-analysis of empirical researches which concern this theme. The thesis is divided into three main chapters dealing with historical changes of multi-year grammar schools, confrontation of the grammar schools with other …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 6. 5. 2013
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/bmz6f/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 5. 6. 2013
- Vedoucí: Mgr. Roman Švaříček, Ph.D.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasarykova univerzita
Filozofická fakultaMagisterský studijní program / obor:
Pedagogika / Pedagogika
Práce na příbuzné téma
-
The Impacts of the Measures Applied in Response to the COVID-19 Epidemic on the Labour Market: the Cases of Germany and Thailand
Mingyuan Cui -
Internal controls as a tool of effective corporate governance: impact of implementation of a set of internal controls on financial performance of the business. Evidence from Cameroon
Foreke Azonwoh -
Impacts of the introduction of the euro on the corporate sector
Yiming Hua -
Border Regions and the EU: The Role of INTERREG on the Cross-Border Integration Process in the Greater Region and in the Central European Region (Centrope) – A Comparison.
Nikolas Westenhoff -
Teaching English as a Foreign Language to Dyslexic Learners at Grammar School
Miluše Chlumecká -
Teaching English as a Foreign Language to Dyslexic Learners at Grammar School
Miluše Chlumecká -
Adaptace žáků prvního ročníku víceletého gymnázia na víceleté gymnázium
Michaela Lovětínská -
Multicultural Perspective on Manchu art inheritance and development in Chinese Manchu primary school (Yongling Manchu primary school as a case)
Jia YAO