Bc. Veronika Halászová

Master's thesis

Impact of Feedback Strategies on Student Motivation and Growth Mindset for English Language Classrooms in the Czech Republic

Impact of Feedback Strategies on Student Motivation and Growth Mindset for English Language Classrooms in the Czech Republic
Abstract:
Tato práce zkoumá vztah mezi mechanismy zpětné vazby a jejich vlivem na motivaci a sebereflexi studentů anglického jazyka v českém vzdělávacím systému. S návrhem českého ministerstva školství na zásadní reformy zaměřené na zlepšení raného vzdělávání prostřednictvím zrušení tradičního hodnocení ve prospěch formativní zpětné vazby, tato práce zkoumá teoretické základy a praktické důsledky takových pedagogických …more
Abstract:
This thesis explores the relationship between feedback mechanisms and their impact on the motivation and self-reflection of English language learners within the Czech educational system. With the Czech Ministry of Education proposing significant reforms aimed at enhancing early education through the limitation of summative assessment and evaluation in favour of formative feedback and written comments …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 22. 4. 2024

Thesis defence

  • Date of defence: 17. 6. 2024
  • Supervisor: doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D.
  • Reader: Mgr. Eva Zavadilová

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta