Impact of Feedback Strategies on Student Motivation and Growth Mindset for English Language Classrooms in the Czech Republic – Bc. Veronika Halászová
Bc. Veronika Halászová
Diplomová práce
Impact of Feedback Strategies on Student Motivation and Growth Mindset for English Language Classrooms in the Czech Republic
Impact of Feedback Strategies on Student Motivation and Growth Mindset for English Language Classrooms in the Czech Republic
Anotace:
Tato práce zkoumá vztah mezi mechanismy zpětné vazby a jejich vlivem na motivaci a sebereflexi studentů anglického jazyka v českém vzdělávacím systému. S návrhem českého ministerstva školství na zásadní reformy zaměřené na zlepšení raného vzdělávání prostřednictvím zrušení tradičního hodnocení ve prospěch formativní zpětné vazby, tato práce zkoumá teoretické základy a praktické důsledky takových pedagogických …víceAbstract:
This thesis explores the relationship between feedback mechanisms and their impact on the motivation and self-reflection of English language learners within the Czech educational system. With the Czech Ministry of Education proposing significant reforms aimed at enhancing early education through the limitation of summative assessment and evaluation in favour of formative feedback and written comments …víceKeywords
Feedback Mechanisms Motivation Self-Reflection English Language Learners Czech Educational System Formative Feedback Pedagogical Strategies Self-Determination Theory Social Cognitive Theory Feedback Intervention Theory Learner Autonomy Competence Relatedness Motivational Dynamics Language Acquisition Qualitative Research Educators' Perspectives Learners' Perspectives Linguistic Proficiency Educational Reforms
Jazyk práce: angličtina
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 22. 4. 2024
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/i4fcj/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 17. 6. 2024
- Vedoucí: doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D.
- Oponent: Mgr. Eva Zavadilová
Citační záznam
Citace dle ISO 690:
HALÁSZOVÁ, Veronika. \textit{Impact of Feedback Strategies on Student Motivation and Growth Mindset for English Language Classrooms in the Czech Republic}. Online. Diplomová práce. Brno: Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta. 2024. Dostupné z: https://theses.cz/id/42iei6/.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasarykova univerzita
Pedagogická fakultaMagisterský studijní program / obor:
Učitelství anglického jazyka pro základní školy / Učitelství anglického jazyka pro základní školy
Práce na příbuzné téma
-
The L2 Motivational Self System Among Adult Czech Learners of English at Private Language Schools
Matouš Straka -
The Role of Video Games in Alleviating Foreign Language Anxiety for Czech English Learners
Zuzana Görnerová -
Investigating the attitudes of Czech learners towards native and non-native English language teachers
Magdaléna Svobodová -
Enhancing Learner Autonomy of Czech Learners in English Learning via Homework
Gloria Gupta -
Application of Natural language processing to enhance qualitative research used for marketing
Poj Nuangniyom Netsiri -
Using IBM Cloud serivces to support qualitative research
Egzon Korenica -
Language acquisition in bilingual and multilingual children and language supporting strategies used by bilingual and multilingual parents
Marketa VIDING