Podpora a motivace žáků ze sociálně znevýhodněného prostředí na základní škole – Bc. Nikola Brušáková
Bc. Nikola Brušáková
Diplomová práce
Podpora a motivace žáků ze sociálně znevýhodněného prostředí na základní škole
Support and motivation of pupils from socially disadvantaged backgrounds at elemenatary school
Anotace:
Žáci ze znevýhodněného sociálního prostředí jsou výrazně ohroženi předčasným odchodem ze vzdělání. Mnozí žáci se nedostanou do 9. ročníku a nejsou dostatečně motivováni k tomu, že po odchodu ze základní školy mají dále studovat. Velkou roli při motivaci zastává právě školské zařízení, jelikož v prostředí, ve kterém tito žáci vyrůstají, nepředstavuje vzdělání významnou hodnotu. Tato diplomová práce …víceAbstract:
Pupils from disadvantaged social backgrounds are significantly at risk of leaving education early. Many of them are not able to finish 9th grade and they are not sufficiently motivated to continue their studies after leaving primary school. The school plays a major role in motivating them, as education is not of significant value in the environment in which these pupils grow up. The topic of this thesis …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 21. 4. 2023
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/lgaq1/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 6. 6. 2023
- Vedoucí: prof. PhDr. Evžen Řehulka, CSc.
- Oponent: prof. PhDr. Marie Vítková, CSc.
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasarykova univerzita
Pedagogická fakultaMagisterský studijní program / obor:
Učitelství anglického jazyka pro základní školy / Učitelství anglického jazyka pro základní školy
Práce na příbuzné téma
-
Prevence sociálně patologických jevů u žáků ze sociálně znevýhodněných prostředí
Čechová Čechová -
Sociálně znevýhodněné prostředí a počáteční vzdělávání dítěte
Pavla Strýčková -
Vzdělávání dítěte s lehkým mentálním postižením ze sociálně znevýhodněného prostředí v mateřské škole
Monika Cihlová -
Doučovací pobyt jako podpora výuky českého jazyka pro žáky ze sociálně znevýhodněného prostředí
Irena Ihmová -
Specifika školního vzdělávání dětí ze sociálně znevýhodněného prostředí
Eliška Blažková -
Problematika dětí ze sociálně znevýhodněného prostředí v mateřských školách
Veronika Hrdličková -
Školní preventivní program a jeho úloha při socializaci žáků pocházejících ze sociálně znevýhodněného prostředí
Iva Gallová -
Podpora školní připravenosti pomocí montessori metod u dětí ze sociálně znevýhodněného prostředí
Veronika Masnicová