Podpora a motivace žáků ze sociálně znevýhodněného prostředí na základní škole – Bc. Nikola Brušáková
Bc. Nikola Brušáková
Master's thesis
Podpora a motivace žáků ze sociálně znevýhodněného prostředí na základní škole
Support and motivation of pupils from socially disadvantaged backgrounds at elemenatary school
Abstract:
Žáci ze znevýhodněného sociálního prostředí jsou výrazně ohroženi předčasným odchodem ze vzdělání. Mnozí žáci se nedostanou do 9. ročníku a nejsou dostatečně motivováni k tomu, že po odchodu ze základní školy mají dále studovat. Velkou roli při motivaci zastává právě školské zařízení, jelikož v prostředí, ve kterém tito žáci vyrůstají, nepředstavuje vzdělání významnou hodnotu. Tato diplomová práce …moreAbstract:
Pupils from disadvantaged social backgrounds are significantly at risk of leaving education early. Many of them are not able to finish 9th grade and they are not sufficiently motivated to continue their studies after leaving primary school. The school plays a major role in motivating them, as education is not of significant value in the environment in which these pupils grow up. The topic of this thesis …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 21. 4. 2023
Identifier:
https://is.muni.cz/th/lgaq1/
Thesis defence
- Date of defence: 6. 6. 2023
- Supervisor: prof. PhDr. Evžen Řehulka, CSc.
- Reader: prof. PhDr. Marie Vítková, CSc.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
BRUŠÁKOVÁ, Nikola. \textit{Podpora a motivace žáků ze sociálně znevýhodněného prostředí na základní škole}. Online. Master's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Education. 2023. Available from: https://theses.cz/id/42l9be/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Lower Secondary School English Language Teacher Training / Lower Secondary School English Language Teacher Training
Theses on a related topic
-
Prevence sociálně patologických jevů u žáků ze sociálně znevýhodněných prostředí
Čechová Čechová -
Sociálně znevýhodněné prostředí a počáteční vzdělávání dítěte
Pavla Strýčková -
Vzdělávání dítěte s lehkým mentálním postižením ze sociálně znevýhodněného prostředí v mateřské škole
Monika Cihlová -
Doučovací pobyt jako podpora výuky českého jazyka pro žáky ze sociálně znevýhodněného prostředí
Irena Ihmová -
Specifika školního vzdělávání dětí ze sociálně znevýhodněného prostředí
Eliška Blažková -
Problematika dětí ze sociálně znevýhodněného prostředí v mateřských školách
Veronika Hrdličková -
Školní preventivní program a jeho úloha při socializaci žáků pocházejících ze sociálně znevýhodněného prostředí
Iva Gallová -
Podpora školní připravenosti pomocí montessori metod u dětí ze sociálně znevýhodněného prostředí
Veronika Masnicová