Bc. Eliška Marková

Bachelor's thesis

Faktory ovlivňující volbu učitelské profese a self-efficacy začínajících učitelů

Factors influencing the choice of becoming a teacher and self-efficacy among beginning teachers
Abstract:
Bakalářská práce se věnuje faktorům, které vedly začínající učitele k volbě právě této profese a dále učitelské self-efficacy cílové skupiny – začínajících učitelů. Výzkumné šetření bylo realizováno dotazníkovou metodou za využití škál FIT-Choice scale a Škála učitelské self-efficacy. Výzkumný soubor tvořilo 142 učitelů s nejvýše pětiletou pedagogickou praxí. Ukázalo se, že motivace k volbě učitelské …more
Abstract:
This bachelor thesis focuses on factors that led beginning teachers to choose this particular career and on the teacher self-efficacy among beginning teachers. The research was carried out by questionnaire method using the FIT-Choice scale and the Teacher Self-efficacy Scale. 142 novice teachers with no more than five years of previous teaching experience participated in the study. The main motivation …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 5. 5. 2023

Thesis defence

  • Date of defence: 13. 6. 2023
  • Supervisor: PhDr. Zdenka Stránská, Ph.D.
  • Reader: PhDr. Zuzana Slováčková, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakulta