Analysis of Red Bull's Strategy and its Association with Extreme Sports – Alicja Janek
Alicja Janek
Master's thesis
Analysis of Red Bull's Strategy and its Association with Extreme Sports
Analýza strategie Red Bullu a její asociace s extrémními sporty
Abstract:
Sportovní marketing je rozdělen do tří katerorií: marketing sportovního odvětví, marketingové produkty a služby zaměřené na sport a propagace sportu pro věřejnost. Tato diplomová práce je převážně zaměřena na marketing sportovních odvětví a zárověň představuje analýzu unikátní a inovativní společnosti. V dynamicky se rozvíjejícím odvětví energetických nápojů zaujímá Red Bull GmbH vedoucí pozici na …moreAbstract:
Sports marketing is divided into three sectors: marketing of a sport, marketing products and services through sports and promotion of a sport to the public. This thesis is mostly referring to marketing through sport, and its analysis of a very unique and innovative organization. Red Bull GmbH is a leader within the dynamic area of energy drinks, a fast-growing area of the beverage sector. The objectives …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 14. 11. 2012
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/35910
Thesis defence
- Date of defence: 4. 6. 2013
- Supervisor: Gina Cook
- Reader: Aleš Lisa
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/35910
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme / field:
Ekonomika a management / International Business - Central European Business Realities
Theses on a related topic
-
Marketingová strategie firmy na internetu
Petra Hubeňáková -
Marketingová strategie firmy v oblasti realitních služeb
Marie Neubauerová -
Návrh marketingové strategie firmy
Filip Mruzek -
Marketingová komunikační strategie firmy Greisi
Natálie Guňková -
Marketingová komunikační strategie firmy
Bohdana Anna Šafranová -
Návrh marketingové strategie firmy
Jan Žilka -
Návrh marketingové strategie firmy
Karolína Brůnová -
Návrh online marketingové strategie firmy s ohledem na etické aspekty
Ladislav Hanek