Possibility of a Czech company doing business in China – Bc. Guancong Li
Bc. Guancong Li
Bakalářská práce
Possibility of a Czech company doing business in China
Possibility of a Czech company doing business in China
Anotace:
Tato práce se zabývá tím, proč a jak rozvíjet mezinárodní obchod se zaměřením na české společnosti a čínský trh. Na základě výkladu a analýzy mezinárodního obchodu a čínského trhu ukazuje, jak může Česká republika nastartovat úspěch českých firem na obrovském čínském trhu. Tato práce se také zabývá společností Škoda Auto působící na čínském trhu s cílem vysvětlit a analyzovat současnou situaci a prostor …víceAbstract:
This paper focuses on why and how to develop international trade, with a focus on Czech companies and the Chinese market. By interpretation and analysis of international trade on the Chinese market, the possibility of the Czech Republic may set forth the company's future in China this huge market. This article also cites Skoda Auto, a Czech company runs in China, to explain and analyse the current …více
Jazyk práce: angličtina
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 6. 5. 2020
Identifikátor:
https://is.vsfs.cz/th/c70el/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 18. 6. 2020
- Vedoucí: Ing. Petr Mach, Ph.D.
- Oponent: doc. Mgr. Ing. Petr Wawrosz, Ph.D.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Vysoká škola finanční a správníVysoká škola finanční a správní
Bakalářský studijní program / obor:
Ekonomika a management / Business Management and Corporate Finance
Práce na příbuzné téma
-
Multinational Corporations and Nation-states: Partners, Adversaries, or Autonomous Actors?
Martina Steinbocková -
Artificial Intelligence in Marketing & Sales: The ABB experience Subtitle: Building a model for technologically driven change management in a B2B multinational corporation
Ana Edmundo -
"Market entry strategy to the Czech Republic for Echo360, the smarter video platform for education".
Carlos Daniel Cornejo Macedo -
Market entry strategy of the application Sportafolio for the Czech Republic
Danolt Hersson Díaz Vera -
Market entry strategy for Sempre store to Czech Republic
Ksenia Sychevskaya -
Foreign Market Selection and Market Entry Strategy for a Small Czech Company
Sylva Uličná -
Market Entry Strategy of Casamundo GmbH to the Czech Market
Veronika Zapletalová -
Branding Strategy of Company for the Czech Market Entry
Michal Šoukal